Instagram, Arama Özelliğini Geliştiriyor: Z Kuşağı’nın Tercihlerini Hedefliyor

0
64

Instagram, arama işlevini geliştirmek ve Z Kuşağı’nın değişen bilgi edinme alışkanlıklarına uyum sağlamak amacıyla önemli adımlar atıyor. Instagram Başkanı Adam Mosseri, “Build Your Tribe” adlı podcast’te yaptığı açıklamada, şirketin uygulamanın arama özellikleri üzerinde çalıştığını duyurdu ve bu alanda daha rekabetçi olmaları gerektiğini vurguladı.

Günümüzde Z Kuşağı, bilgi edinmek için geleneksel arama motorları yerine TikTok gibi sosyal medya platformlarını tercih ediyor. Instagram, bu sosyal arama alışkanlıkları arasında yer alsa da, kendi konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.

Mosseri, Instagram’daki arama işlevinin geliştirilmesi için daha fazla yatırım yapılacağını belirtti. “Instagram’da arama işlevine daha fazla yatırım yapmaya başlıyoruz çünkü içerik arama konusunda daha iyi bir deneyim sunmamız gerekiyor” dedi. Kullanıcıların, belirli bir içerik türünü aramakta zorluk çektiğini kabul eden Mosseri, bu konunun üstesinden gelmek için ekiplerini güçlendirdiklerini ifade etti.

Hedefleri arasında, kullanıcılara içerik arama deneyiminde kayda değer iyileştirmeler sunmak yer alıyor. Mosseri, “İçerik arayan insanlar için iyi sonuçlar doğurabilir,” diyerek, kullanıcıların aradıkları içerikleri daha kolay bulmasının önemli olduğunu vurguladı. Aynı zamanda içerik üreticilerinin içeriklerinin sadece ilk 24–48 saat içinde değer görmesi yerine, daha sonra da keşfedilmesi gerektiğini belirtti.

Z Kuşağı ve daha genç kullanıcıların içerik arama yöntemlerinin değiştiği biliniyor. Google, bu değişimin geleceğini etkileyeceğini 2022’de fark etti ve TikTok ile Instagram gibi sosyal uygulamaların arama ve haritalar üzerindeki etkisini kabul etti. TikTok, reklam verilerine olan hedefleme özellikleri ile doğrudan Google’ın reklam işine rakip olmaya başladı.

ABD’de yapılan bir araştırma, Instagram’ın Z Kuşağı’nın en çok tercih ettiği arama platformu olduğunu ortaya koydu. Ancak Instagram, bu yarışı henüz kesin bir zaferle kazanmış değil. Mosseri’nin açıklamaları, Meta’nın Instagram’ı yalnızca sosyal bir ağ olmanın ötesine taşıyıp, etkili bir arama motoru olarak konumlandırma isteğini gösteriyor.

Kaynak: https://mediacat.com/instagram-arama-ozelligini-gelistirecek/