Başkan Yılmaz: “Aylık 1.5 Milyon Maliyeti 465 Bin TL’ye Düşürdük”

0
828

Silivri Belediyesi Aralık Ayı Meclis Toplantısı’nda çöp toplama maliyeti hakkında bilgiler veren Başkan Yılmaz, “Çöp toplama hizmetini belediye imkanlarıyla yapıyoruz. Son iki aydaki maliyet 930 bin TL. Yani aylık 465 bin TL maliyetle topladık. Hibe araçlar geldiğinde 340 bin TL’ye düşecek. Müteahhit firma toplamaya devam etseydi aylık 1 milyon 500 bin TL fatura kesecekti. 1 milyon 500 TL nerde 340 bin TL nerde! Bunu hem sizlerin hem kamuoyunun takdirine bırakıyorum.” dedi.

Silivri Belediyesi Aralık Ayı Meclis Toplantısının 1. Bileşimin 1. Oturumu Belediye Meclis Salonunda gerçekleştirildi. 12 gündem maddesinden oluşan Kasım Ayı toplantısında, Üneşler Turizm İnşaat Taahhüt İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere yol süpürme makinasının bedelsiz olarak hibe edilmesi gündeme eklendi. Aynı zamanda MHP grubu tarafından Başkanlık Makamına teklif verilen; Birinci Amatör Küme’deki spor kulüplerine 10 bin TL destek konulu önerge oy birliği ile ilgili komisyona havale edildi. Belediye Meclisi, Silivri Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Lisesi öğrencilerinden oluşan Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü’nü meclis salonu izleyici koltuklarında misafir etti.

SİLİVRİ ÇİFTÇİSİ DİSTİLASYON TESİSİNDEN MALİYETİNE FAYDALANACAK

Meclis gündeminin 3’üncü maddesinde yer alan; Silivri Belediyesi Tarımsal Üretim ve Araştırma Merkezi’ndeki distilasyon ünitesinin ücret tarifesinin belirlenmesinin görüşülmesiyle ilgili gündem maddesine ilişkin bilgiler paylaşan Silivri Belediye Başkanı Volkan Yılmaz, tesisten Silivri çiftçisinin maliyetine faydalanacağını ifade etti. Fiyat düzenlemesi hakkında konuşan Başkan Yılmaz, “Aromatik bitkilerin damıtılacağı bir distilasyon tesisimiz var. Gerek Silivri’de bizim ektiğimiz, gerekse aromatik bitki yetiştiren vatandaşlarımızın ektikleri bu tesiste sıkılarak yağa çevriliyor. Biz göreve geldikten sonra bununla ilgili mühendis arkadaşlarımıza bir çalışma yaptırdık. Elektrik gideri var, su gideri var, işçi gideri var. Bir distilasyon işi aşağı yukarı yarım gün sürüyor ve bu işin maliyeti bize 500 TL. Bir önceki yönetimde bundan 200 TL fiyat alınmış, yani her sıktığımız üründe esasında 300 TL zarar etmişiz. Ben distile edilecek ürünlerin nereden geldiğini araştırdım. Silivri’nin de içinde bulunduğu Sakarya’dan Edirne’ye kadar alanda distilasyon merkezi çok az olduğu için ürünler Silivri’ye geliyor. Bu sebeple tesiste yapılan işlemin fiyatlarını güncellememiz gerekiyor. Silivri’deki üretimi desteklemek için, ekim yapanlardan maliyetine faydalanmasını ancak dışarıdan gelecek aromatik bitkilere % 25 kar payı konulup bu şekilde bu işlemin gerçekleştirilmesini düşünüyorum.” dedi.

KREŞ YAPIMI İÇİN İBB’YE YER TAHSİSİ

10, 11 ve 12’nci gündem maddelerinde belirtilen parsellerin kreş yapılmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne tahsisi ile ilgili açıklamalarda bulunan ve Silivri Belediyesi tarafından yürütülen kreş projeleri hakkında bilgi veren Başkan Yılmaz, “Biz bu yerlerin belirlenmesinde özellikle çocuk sayısının fazla olduğu ama sosyoekonomik yapının biraz daha zayıf olduğu mahalleleri seçmeye çalıştık. Birde Silivri’nin maalesef ki hali hazırda imar planlarının yapılmadığı mahallelerimiz var. Mesela Cumhuriyet Mahallesi’nde bir yer tahsisi yapmak istememize rağmen bu mahallede Silivri Belediyesi’nin ne kreş için, ne sağlık ocağı için, ne eğitim için bir metrekare dahi verebileceği yeri yok. Ben bu kreş uygulamalarında, yer seçiminde dar gelirli aileleri ilk etapta kucaklamayı hedefledik. Bu kapsamda da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımıza, tüm yönetimine ve bu sosyal projenin başında olan ekibe teşekkür etmek istiyorum. İlk etapta 150 adet kreş yapılacağını biliyoruz. Bizim şuan Yeni Mahalle’de başlamış, Şubat ayında bitmesi planlanan bir kreşimiz var. Üç yer tahsisi daha yapıyoruz.” diye konuştu. 

“KÖY KREŞLERİNİ HAYATA GEÇİRMEYİ PLANLIYORUZ”

Silivri Belediyesi olarak kreş yapacaklarını ifade eden Başkan Yılmaz, şöyle devam etti: “Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın Murat Kurum beyefendi ile yapmış olduğumuz görüşmeler var. İller Bankası’na Silivri Belediyesi olarak 3 adet kreş yapılması noktasında başvuruda bulunarak, 5 yıl geri ödemesiz, 25 yıl %2 faizle bir proje sunduk. Silivri Belediyesi olarak Çevre Bakanlığımızdan, İller Bankasından Dünya Bankasından kredisi onaylanırsa 3 adet kreş yapmayı düşünüyoruz. Ayrıca Nüfus Müdürlüğü’nden, TÜİK’ten, köylerimizdeki sıfır ila altı yaş arasındaki çocukların listesini istedik. Hangi köyümüzde kaç çocuğumuz var bilgisini aldıktan sonra, iki derslikli mini veya bir derslikli, yanında mahalle evi olan kreşleri de belediyemizin imkanları veya bağışçılar ile köylerimize de taşımayı planlıyoruz. Çocuk sayısı fazla olan köylerden başlayarak bu 5 tane kreşi, 3 ana kreşten ayrı olarak köy kreşlerini de hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”

BİRİNCİ AMATÖR KÜME KULÜPLERİNE 10’AR BİN TL DESTEK

İstanbul Birinci Amatör Kümede Silivri’yi temsil eden Gazitepe, Ortaköy ve Alibey Spor Kulüplerine 2019-2020 sezonunda Silivri Belediyesi tarafından 10’ar bin TL değerinde destek verilmesi yönünde teklif verildi. MHP Grubu adına Filiz Güler ve Şenoğlu Türkyılmaz imzalı teklif, Belediye Meclis Üyelerinin oy birliği ile Plan ve Bütçe Komisyonu’na havale edildi.

İKİ AYLIK ÇÖP TOPLAMA HİZMETİNDE BÜYÜK TASARRUF SAĞLANDI

Çöp toplama hizmetinin aktif olarak belediye tarafından yapıldığını ifade eden ve hizmetin maliyeti hakkında tablolar ile bilgi veren Başkan Yılmaz; “2 ayda çöp toplama işine 436 bin 253 TL yakıt, 238 bin 203 TL kira bedeli, 114 bin 324 TL tamir, bakım ve onarım bedeli ile toplamda 788 bin 781 TL artı 141 bin 980 TL KDV para harcamışız. Toplam 930 bin 761 TL. Bu 2 aylık maliyet. Yani biz Silivri Belediyesi olarak 465 bin TL’ye bu çöpü bir aylık toplamışız. Müteahhit firma hali hazırda bu işe hala devam ediyor olsaydı, bize 1 Milyon 500 bin liranın üzerinde fatura kesecekti. Yani biz iki ayda 2 Milyon 200 bin liranın üzerinde bir tasarruf elde ettik, bu işi daha ucuza yaptık. Önümüzdeki yıl da bu işi yapacağımızı varsayarsanız, Silivri Belediyesi’nin kasasında 15 Milyon lira gibi bir para kalacak ya da borcu 15 Milyon lira daha artmayacak. Buradaki kira bedellerine bakarsanız, 238 bin TL’ye tekabül eden araçları da en az bir buçuk iki yıl içerisinde hibe yöntemi ile belediyeye kazandırdığımızda, 238’in yarısı ortalama 120 bin lira. Biz çöp toplama işini, o araçları aldığımızda aylık ortalama 340 bin TL’ye mal edeceğiz. 340 bin lira nerde, 1 milyon 500 bin lira nerde? Bunu hem sizlerin hem kamuoyunun takdirine bırakmak istiyorum.” dedi.

KENT BİLGİ SİSTEMİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Silivri Belediyesi Kent Bilgi Sistemleri’nin daha aktif çalıştırılarak kaçak yapılar ile mücadele edileceğini ve belediyeye maddi kaynak getireceğinin altını çizen Silivri Belediye Başkanı Volkan Yılmaz, bu sistemin geliştirilmesi amacı ile çalışmalarının sürdürüldüğünü ifade ederek şunları söyledi: “Gelirlerimizi artıracağımızı, giderlerimizi düşüreceğimizi ifade etmiştik. Gelirlerimizi arttırmak adına 6 aylık periyotta üç arkadaşımız bu konu üzerine çalışmalar gerçekleştirdi. Selimpaşa Mahallesi’nin tamamı ve Cumhuriyet Mahallesi’nin de aşağı yukarı yarısı genel bir kontrolden geçirildi. Buradaki amaç emlak beyanı verilmemiş veya yanlış beyan verilmiş mükelleflerin tespit edilip bu değerlendirilmelerin yapılmasıydı. 1374 adet yazı altına alınan ve 2962 adet beyan düzenlemesi yapıldı. Bu işlemin genel tahakkuk beyannamesi bakımından karşılığı 1 Milyon 846 bin 213 TL, cezası ile birlikte ise 2 Milyon 192 bin TL kaynak oluşturuldu. Biz bu işlemleri şuanda insan gücü ile yapıyoruz ama bunu Kent Bilgi Sistemleri ile sistematik imkanlar kullanarak yapan belediyeler, kentler var. Şuan bunları incelettiriyorum. Kent Bilgi Sistemi’nde insanları elinde kalem, defter ile sokağa çıkarıp binaları kontrol etmesi değil, artık aylık periyotlar ile drone uçurularak hem kaçak yapı ile mücadele hem emlak beyannamesi, hem de tabela, ilan ve reklam vergisinin doğru, akılcı ve reel bir şekilde ortaya çıkarılması sağlanıyor. Tabi bu sistemlerin belediyeye maliyetleri var ama 300 Milyon bütçesi olan bir belediyeye yüzde 10’a tekabül eden artı değer yaratıyor. Tespit edemediğimiz bir hareketliliği bize faydaya döndürebilir. Mesela kaçak bir balkon çevirmesi bile yapılsa o sistem bir sonraki drone uçurulduğunda, kaçak çevirmeyi bizim istediğimiz renge boyuyor ve işten haberimiz oluyor. 869 km2 alanda yapılan kaçaktan Silivri Belediyesi’nin tamamen haberdar olmasının imkânı yok. Ancak şikâyetler ve yapılan rutin denetimlerde bunlar ile yüz yüze geliyoruz. Bu sebeple bu Kent Bilgi Sistemi’ni teknolojik olarak destek alarak daha aktif bir hale getirmeyi planlıyoruz.”

G Ü N D E M :

1- İstanbul Valiliği İl Sağlık Müdürlüğünce 34 UF 3952 plakalı 1 adet hasta nakil ambulansının belediyemize hibe edilmesinin görüşülmesi oy birliği ile Plan ve Bütçe Komisyonu’na havale edildi.

2- Belediyemiz kadrolarında unvan ve derece değişikliklerinin görüşülmesi oy birliği ile kabul edildi.

3- Belediyemiz Tarımsal Üretim ve Araştırma Merkezimizdeki distilasyon ünitesi ücret tarifesinin belirlenmesinin görüşülmesi oy birliği ile Plan ve Bütçe Komisyonu’na havale edildi.

4- Belediyemiz mülkiyetindeki Silivri İlçesi, Ortaköy Mahallesi, 1765 Parsel sayılı taşınmazda örtü altı mantar ve kompostu yetiştirilmek üzere 3 yıldan fazla süreyle kiraya verilmesinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

5- Silivri İlçe Seçim Kurulu Başkanlığına tahsisi yapılan Silivri Piri Mehmet Paşa Mahallesi, 1077 ada, 5 parsel üzerinde bulunan New Center Alışveriş Merkezindeki 36 ve 37 nolu bağımsız bölümlerin tahsisinin iptali ile 32 ve 33 nolu bağımsız bölümlerin tahsis edilmesinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

6- Belediyemiz ile Türk Kızılay Derneği arasında yapılan ortak hizmet projesi kapsamında imzalanan protokolde belirtilen Silivri 1077 ada, 5 parsel üzerindeki New Center İş Merkezinde yer alan 33 nolu bağımsız bölümünün kullanımının iptal edilerek, 37 nolu bağımsız bölümün kullanıma verilmesine dair değişikliğin yapılması için Belediye Başkanına yetki verilmesinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

7- Belediyemiz Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği revizesinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

8- Silivri Selimpaşa Mahallesi, 5818, 5811 ve 5879 parsel sayılı taşınmazların Fenerbahçe Üniversitesine verilen intifa haklarının kaldırılmasının görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

9- Belediyemiz SİLKENT Silivri Kent Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş’nin belediye tüzel kişiliği adına temsile yetkili kılınmasının görüşülmesi oy birliği ile kabul edildi.

10- Mülkiyeti belediyemize ait Silivri Selimpaşa Mahallesi, 1167 ada, 3 parselde kayıtlı taşınmazın kreş yapılmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesine tahsisinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

11- Mülkiyeti belediyemize ait Silivri Gümüşyaka Mahallesi, 1418 ada, 1 parselde kayıtlı taşınmazın Mahalle Evi ve Kreş yapılmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesine tahsisinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

12- Mülkiyeti belediyemize ait Silivri İsmetpaşa (Tapu Müdürlüğünde Değirmenköy) Mahallesi, 226 ada, 11 parselde kayıtlı taşınmazın Mahalle Evi ve Kreş yapılmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesine tahsisinin görüşülmesi oy birliği ile Hukuk Komisyonu’na havale edildi.

13- ÜNEŞLER Turizm İnşaat Taahhüt İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından 34-06-190 plakalı yol süpürme makinasını belediyemize bedelsiz olarak hibe etme talebini görüşülmesi oy birliği ile Plan ve Bütçe Komisyonu’na havale edildi.