Bilim adamları Mısır’daki En Büyük Piramitte Büyük Bir Boşluk Buldu

0
595

Bilim adamları, Mısır’ın Giza’daki en büyük piramit olan Hufu Piramidinde büyük bir boşluk keşfetti. Dünya üzerindeki en eski ve en büyük anıtlardan biridir – ancak tam olarak nasıl inşa edildiği tartışma konusudur.

Piramit, M.Ö. 2509-2483 yılları arasında Firavun Hufu zamanında yapılmıştır. Yeni keşfedilen boşluk en az 30 metre uzunluğunda ve piramidin Büyük Galeri olarak bilinen alanın üzerine oturuyor. Araştırma bugün Nature dergisinde yayınlandı .

Bilim adamlarından oluşan bir ekip, keşfi, uzaydan gelen kozmik ışınların yan ürünleri olarak üst atmosferde doğal olarak üretilen parçacıkları kullanarak yaptı. Muons adı verilen bu yüksek enerjili parçacıklar, hava veya taşla seyahat edip etmediğine bağlı olarak farklı yollar deniyor. Kozmik ışınlar tarafından yapılan muayinler her zaman çevremizdendir – elinizi önünüzde sıkıştırılmış halde tutarsanız, saniyede bir muon her saniye geçer.

ScanPyramids misyonu

Gazetenin yazarlarından ve Fransız Alternatif Enerjiler ve Atom Enerjisi Komisyonundaki nükleer fizik araştırmacılardan biri olan Sébastien Procureur, “Maddeleri geçtiklerinde, aslında enerjilerini kaybediyorlar ve enerji kaybettiklerinde duruyorlar ve bozuluyorlar” diyor. .

“İncelemek istediğiniz bir cismin arkasında veya altında bir muon dedektörü varsa, tek yönden gelen muon sayısını sayarsınız.”

Bu sayım, daha sonra muonların taşıdıkları nesnenin yoğunluğu hakkında bir fikir verir – araştırmacılar Khufu’nun Piramidindeki bu büyük boşluğu – ki Giza’nın Büyük Piramidi olarak da – böyle keşfetmişlerdir.

Ekip, muammaların piramitten geçerek nasıl etkilendiğini bulmak için üç farklı muon algılama tekniği kullandı ve keşiflerini ilan etmeden önce üç grubun hepsinin bağımsız olarak tespit etmesini bekledi.

Bulgu sonunda piramidin nasıl inşa edildiği üzerine ışık tutabilir – yine de araştırmacıların boşluğun tam yönünü anlamadığı için hala ilk günler.

“Khufu’nun nasıl inşa edildiğini anlamak için iç yapıyı anlamamız gerekir. Bildiri kitabının bir başka yazarı olan Kahire Üniversitesi’nden Hany Helal, piramitte yeni bir boşluk tespit ederek farklı yapım aşamalarını belirlemenize yardımcı olabilir.

“Bunu söyledikten sonra, boşluğun gözleminin ötesine geçme konusunda çok dikkatli olmalıyız, çünkü bu noktada daha fazla araştırmaya ve yöneliminin ve boyutlarının tanımlanmasına ihtiyaç duyuluyor.”

ScanPyramids misyonu

Araştırmacılar büyük boşluğun yatay veya eğimli olup olmadığından emin değiller.

Görüntüleme tekniği, Japonya’daki Fukushima nükleer santrali de dahil olmak üzere başka durumlarda zaten kullanılmış ve yanardağın odasını izlemişti.

Bradford Üniversitesi’nden arkeolojik ve adli bilimler müdürü Chris Gaffney , BuzzFeed News’e, piramitlerin “soruşturma için sinir bozucu olarak zor olduğu” gerekçesiyle ilginç olduğunu söyledi.

Diğer piramitleri araştırmak için bu tekniği kullanarak bunların önemini açığa çıkarmaya yardımcı olabileceğini de sözlerine ekledi: “Bu eser, yerel olarak önemli anıtları uluslararası olarak önemli yerlere dönüştürme potansiyeline sahiptir.”

Gaffney, bu tekniğin faydalı olabileceği dünyada benzer siteler var: “Miras terimlerindeki uygulamalar muhtemelen piramitlerle sınırlı olmakla birlikte, tekniğin uygulanması zaman içinde genişletilebilir.

“Özellikle doğal afetlerin meydana geldiği alanlardaki anıtların yapısal bütünlüğünün araştırılmasını öneriyorum. Bu tür sitelerin bütünlüğü, özellikle bir bölgeye turist çekerken felaket sonrası gençleşmenin önemli bir parçasıdır “dedi.

Yorumlar